RISALAH EDY

My photo
KAJANG, Malaysia
TAHUN 1989 FABRUARY 16hb LAHIRLAH seorang bayi lelaki diberi name asraf ayadi. Org pgil aku Eddy. Dlam adik beradik aku no 1. Anak sulung yoo. Family aku sume aku sayang. Mum aku walupon mulut potpet2x.tp die yg wat aku ketawe. Dad aku walupon x banyak cakp tp sporting nan aku. Adik2 aku sorg kat mesir.Sorang kat asrama.Sorang agi keje nye melantak makanan je.Aku happy dpt family camni. (",) .Aku pernah sayang kat seorang perempuan.Seseorang yang xder kaitan darah nan aku.DULU aku sayang cgt nan die.DULU aku hanye cinte cgt die sorang je.DULU aku x pernah marah die.DULU aku x pernah pukul die. DULU aku sentiasa SETIA dengan die.Tp...skung dah berubah.Semua yg DULU tiada buat mase skung ni. Tp aku berharap sangat2 yg DULU tu akan kembali sekali lagi tuk menyenagkan ati yg dah di tusuk ni. Ape2 pon hidup mesti diteruskan.Org yg kite sayang dulu happy, xkan aku xnk happy plk. So skung ni tgh usehe tuk mencari kebahagiaan...Wasalam

dah dapat hp baru!!! x puas hati!!!

Aug 29, 2010

ari nih aku de gi alamanda.nk shoping baju.aku gi dgn family aku.alang2 nk shoping.bik gi dgn dorang.nk gi dgn membe, malas nk ajak.kang dorang ajak bukak pose susah lak aku. nak gi dgn teman wanita, die x der kat cnih.mmm.aku pat beli sweter wane putih.nti aku tunjuk kat korang. x sangke2 der promosi coklat.aku beli la.ngok harge murah gile.hahaha...bantai la beli banyak2...
pastu lik umah.
pastu malam pas buke aku gi kajang...nk beli hp baru...hp w980.aku idam2 kan hp nih..last2 dpt yg baru...harge dalam 430.00.

aku cakap harge nih mahal.mintak kurang cine 2 x kasik.aku tanye la pendapat teman wanita aku.die pon kate harge 2 ok.aku pon beli lah...aku pon gi la cucuk wit kat bank yg berhampiran...aku pon dgn x saba n hati gumbira dpat la pegang hp nih...x tau le bertape sronok nye aku.cine 2 pon tulis harge 430.00 dlam resit aku. pastu cne 2 kate die nk masukkan gamba, thema,video,lagu,antivirus. aku pon ok je la.dah bis masuk sume.die kate antivirus 2 kene daftr.aku pon ok la.die daftar kat kedai sebelah.die suh aku tgu kat kdai die.aku pon tgu la...macam mane aku terpandang la nota kat bawh cermin kace kat kady hp 2.die kate lagu,thema,gamba,video=100.00,antivirus=120.00, daftar anti virus 120.00.pastu der pesanan kat bawah nota 2.tertulis,beri tahu sebelum mengambil mana mana pilihan diatas.jangan dah dimasukkan bahan diatas baru nk tanye.aku dah mula x sedap ati...pastu cine 2 datang.n then kembali kat aku.terus die tulis bende pe yg die masukkan dlm hp td.termasuk harge die.aku pon terkejut.perh.sume nye 770.00 aku kene .x sampai 5 minit 340.00 aku melayang cam2 je.aku dah tekejut.asal die x bagi tau awal2 sebelum masukkan barang2 kat dlam hp2.aku garu kepale time 2.aku x tau camner lagi. aku pk 30minit aku kat kdy 2 pk.aku cakap x leh kurang kan harge 2 ke.die kate leh.die bagi 330.00 kat aku,aku kate 10.00 je ko kurang.aku garu kple lagi.tetibe geng2 cine 2 datang.aku pon dah x tau pe lagi nk buat.der sorang member cine 2 kate.boleh cepat ckit x?kami nk tutup kedai dah.kalu mau hp nih.lu boleh mik tp dalam 1 minggu lu datang cini balik jelaskan utang2 lu.apa macam?

aku dah mule geleng kepale.aku de cam nk belasah je cine 2.ak pk aku sorang je kat ctu.kang mati kene blasah kejap lagik.aku pon kate kat die.ala.boleh la kurang lagi.300.00 boleh ke?aku trus tawar harge cam2 kat die.die pon kate ok.aku pon dgn rase x puas hati trus gi bank 2 lagik.tuk kuakan duit.

time nk kua duit 2 aku becakap sorng2.aku maki2.aku x tau pe org yg tengah cucuk duit dlm bank 2 cakap pasal aku. aku kua kan 300.oo tuk baya wit 2. dgn bodoh nye aku gi bagi kat die.aku untung kan cine dgn perkataan darjah 1 je.skung nih kat kajang, keday tu aku dah blacklist dlam aku nye diary aku.aku akan ludah kat depan keday die kalu aku lalu kat ctu.

nk nasihat korang.korng kalu nk beli someting.ngok sekeliling dlu.tye pe yg patut di tanye.jgn dah last minit korng tanye.nti jadi cam aku.aku menyesal pergi beli kat ctu.aku ikutkan hati aku yg x sabar2 nk beli.maklumlah.wit ngah banyak.(gaji dah masuk) las2 nih aku nye gaji dah x der makne dalam bulan nih.korang ingt.jgn pcaye cgt cine skung.sume kaki penipu ble niage.nk untung lebih.ble kte wat cam2.wit jadi haram pade kte.pade die.x der makne pape.asal dpat untung.pukimak tul cine bangang 2.

dlam perjalanan ke rumah aku bawak transport aku laju2.lampu merah je aku x langgar.aku x nak mati cepat.aku jert sambil maki2 cine 2.aku x leh lupe bende nih.bangang pune cine. aku mmg panas dgn die. kalu leh aku nk maki die kat cnih.tp cnih bukan tempat maki.uhuhuhuh .kar kengkawan.aku nk cau dlu.nti aku cte lik pe yg aku buat pade cine nih.bunuh ke ape ke.kte tgok pade epesod yg akn datang.asmekom.

1 comments:

dayyeah said...

2 la.. xreti besabar...
xper la benda dah jadi.. pasni jd kn sbgai pgajaran.. len kali jgn cepat pecaya org...