RISALAH EDY

My photo
KAJANG, Malaysia
TAHUN 1989 FABRUARY 16hb LAHIRLAH seorang bayi lelaki diberi name asraf ayadi. Org pgil aku Eddy. Dlam adik beradik aku no 1. Anak sulung yoo. Family aku sume aku sayang. Mum aku walupon mulut potpet2x.tp die yg wat aku ketawe. Dad aku walupon x banyak cakp tp sporting nan aku. Adik2 aku sorg kat mesir.Sorang kat asrama.Sorang agi keje nye melantak makanan je.Aku happy dpt family camni. (",) .Aku pernah sayang kat seorang perempuan.Seseorang yang xder kaitan darah nan aku.DULU aku sayang cgt nan die.DULU aku hanye cinte cgt die sorang je.DULU aku x pernah marah die.DULU aku x pernah pukul die. DULU aku sentiasa SETIA dengan die.Tp...skung dah berubah.Semua yg DULU tiada buat mase skung ni. Tp aku berharap sangat2 yg DULU tu akan kembali sekali lagi tuk menyenagkan ati yg dah di tusuk ni. Ape2 pon hidup mesti diteruskan.Org yg kite sayang dulu happy, xkan aku xnk happy plk. So skung ni tgh usehe tuk mencari kebahagiaan...Wasalam

mimpi ku pada 14/3/2011 jam 2.00 to 8.14

Mar 14, 2011

pagi tadi aku mimpi pelik sangat.dari hari sabtu aritu aku dah dok sorang.pasal family aku sume balik ke kampung menziarahi nenek ku di kampung.kecian x?mmg kecian.huhuhu :(    <<<x der face kartun nak tunjuk.

orite ...sambung cite.
mimpi aku bermule dari cinih
aku bangun kul 8.14.camner aku tau aku bgun time nih.?ngok jam le.huhu.lewat aku bgun.pasal kul 8.30 aku dah nk kene gi keje.so gi la bgun cepat2.time nk bgun2 aku dok relek kat atas katil aku.tetibe kedengaran le bunyi ketuk2 barang.aku pon xtau bunyi pe.so aku nan mamai nye.gi la check bunyi pe.try masuk ke dapor.time nk bukak lampu je, terlanggar barang atas lantai.cam der someting je kat lantai 2.maby periuk besar kot.kaki .tp x tau le pe bende.xder la sakit..pastu aku ngok kat dapo api terpasang.n then aku terpikir le.bile mase aku gi masak something. aku baru je bgun tido.pastu teringat bile gune camera leh nampak bende pe yg x nampak.aku try le carik hp aku.tangkap gamba.try ngok kat hp der 2 bayang mahluk yg aku kenal.iaitu dad aku n nisa(adik aku).yg pelik nye dari kepale sampay lutut je leh nampak.betis smpy tapak kaki x nampak.just cam kaki jin aladin yg kat dlm tv 2.uhuhuh.cuak gak time 2 .tp control2 x cuak.uhuhuh....dorang ngah masak something.xtau le masak pe.sejak aku tngkap gamba, aku dah x payah nk ngok dorg gune camera dah.dah ter'set' dalam minda aku..perhhh tkutttttt...


aku pon terus le gi mandi. mik tuale aku kat bilik.ngok bilik aku besepah dah.baju pon tah kemane.ngok dlam almari, tempat baju jadi tmpt sua.tmpt sua jadi tmpt baju.uhuhuh.pape pon aku kene mandi.pasal nk gi keje jap gi.dah lewat nih.terus masuk bilik air.time aku mandi der org ketuk pintu.n die soh mik kan cincin atas singki tandas.x semena mena.de bende kua kat celah2 pintu.aku ngat pe.rupe2nye tgn.ngok gaye cam tgn nisa.uhuhuhuh.aku pon bagi le.seram gak time 2....dah lambat nih...trus aku mandi....


pastu bis mandi aku trus je ke bilik tanpe pandang kiri kanan.sbb belah kiri sebelem masuk bilk aku adalah dapor.huhuuh...time nk pakay baju n sua.tekejut aku tetibe dad aku masuk kat blik tu.nk tau die buat pe?bukak laptop aku.n then trus gi laman web XFM.aku beranikan diri tuk tanye soaalan.

edy: asal ayah bukak XFM?
dad: ayah keje dj le.
edy: ye ke?bukan ayg keje kat jalan 6 ke?
dad: nih keje parttime le.ilangkan bosang.
edy: oww...org dlam radio nih dga ke ayah cakap?
dad: dga la kot.

aku se pelik sbb org dlam radio tu jawab "ape?heloo ade org x?"uhuhuh
time aku cakap2 nan dad aku.aku dah tersilap pakay sua plak.sua sukan kot.aku bukan nye nk gi besukan.uhuhuh.tetbe ujan la plak kat lua.camner nk gi keje.n then aku mintak le dad pnye kete tuk gi keje. pastu dad terus ilang dari pandangan.perhhh tekujut n takut aku.cam base aku wat2 x takut.uhhuuh..aku try ngok parking kete.ngok kete dad parking cam x betul .bukan kete dad je.kete org lin pon same.tunggang langgang parking.kejap bontot ketekat kiri.kejap kat kanan.parking senget la.blog kete.camner nk kua nih...uhuh.......

tup tup aku dah sampay tempat keje.maby der org 'forward' DVD kot....n then aku terjage dgn bunyi alarm aku. aku ngok jam kat hp mmg tepat kul 8.14...uhuhuh..pastu kedengaran bunye bende kat lua blik aku.aku pon termenung la kejap. pk lik pe yg aku mimpi td.mmg pelik mimpi 2.n then aku mik mase n peluang  kit tuk type mimpi aku kat hp dlu.supaye x lupe.tau2 la kan mimpi nih 2 3 mint je aku lupe.huuhhu.dah bis type aku beranikan dri tuk kua blik tuk mandi.aku jengok kit kat dapor.jengok dari jauh je.x der org ..selamat aku.


so cam base aku pakay baju n gi gerak terus. tanpe tngu pape.lupe nk gi tau.time mandi aku bawak hp aku kat dlm toilet.dga lagu.psg kuat2,....hahaha.mmg kelakar.tp hati se berdebar2.maklum la kan..uhuhuh.aku nk letak gambar.tp aku tkut tuk mik gambar wat mase nih.paham2 je la .tngu ari khamis baru aku letak gambar.insyallah..kalu der silap ejaan harap maaf k.aku tye ni pon kul 7.16  15/3/2011.bgun awal td kul 6.00 dah bgun.k lah jumpe lagi kalu de rezeki.assalamualaikum

yang penat menaip.
Asraf Eddy
_________


0 comments: